شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | Sat 1 Jun 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۲۵:۳۸

آلایندگی کشتی‎های اسکورپیو کاهش می‎یابد

باشگاه خبری فراساحل‌‌: شرکت کشتیرانی Scorpio Tankers، شرکت حمل فرآورده‎های نفتی مستقر در موناکو، اعلام کرد که قصد دارد با مصرف سوخت‎های استاندارد، ضوابط سوختی سازمان بین المللی دریانوردی را در مورد کاهش آلایندگی کشتی‎ها رعایت کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل تمامی کشتی‎هایی که خارج از مناطق کنترل آلایندگی (ECAs) سولفور در رفت و آمد هستند ملزم به استفاده از سوخت‎هایی با مقدار سولفور 0.5 درصد هستند. هم اکنون این میزان 3.5 درصد است. کشتیرانی Scorpio با وجود اینکه به ارزیابی اسکرابرها ادامه می‎دهد اما اعلام کرده است که "توجیه ضروری برای نصب آنها وجود ندارد." نصب هر واحد اسکرابر با توجه به اندازه کشتی می‎تواند تا 5 میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد و این کار به نظر می‎رسد در کشتی‌‌های بزرگتر به صرفه‎تر باشد. اما در کشتی‌‌های کوچکتر حتی جای کافی برای نصب هم ممکن است وجود نداشته باشد.

اسکورپیو اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد عدم نصب اسکرابرها به عواملی چند مثل مقررات، مخاطرات فن آوری، قیمت گذاری و تامین بستگی دارد. این شرکت اعلام کرد‌: "تقاضا و بهینه‎سازی مصرف سوخت به کشتی‎های حمل فرآورده‎های نفتی بیشتر مربوط می‌شود تا پاسخ بله یا خیر به نصب اسکرابرها." اسکورپیور پیش‎بینی کرده است که با افزایش تقاضا برای سوخت‌‌های LSFO از آغاز سال 2020 میلادی تقاضا برای کشتی‌‌های حمل فرآورده‌‌های نفتی نیز بیشتر شود. بخشی از این موج جدید مربوط می‎شود به سرمایه‎گذاری اندک بر روی اسکرابرها در مقیاس جهانی و اینکه شرکت‌‌ها منتظرند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد. علاوه بر این، در دسترس بودن اسکرابرها و سرعت نصب آنها نمی‎تواند تا سال 2020 میلادی یک چهارم ناوگان جهانی را هم پوشش دهد. اسکورپیو اعلام کرد‌: "اگر 75 درصد از نیازهای سوختی جهان از طریق دریا حمل شود، حمل فرآورده‎های نفتی از طریق دریا 1.9 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت."



  کد خبر : 5466
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :